P E R F E K T I O N

En sak jag verkligen ogillar är människans strävan efter perfektion. Jag tror inte på hela grejen med perfektion, då jag anser att man inte blir lycklig av att få allt man vill ha. Det finns alltid något mer och bara för att man har allt man vill betyder inte det att man är lycklig.
Livet är en strävan efter att få det bättre anser vissa, men vad händer när man har fått det bättre, när allting är bäst? Hur motiverad kommer man vara då? Om man inte strävar efter något, vad har man då att leva för? Till exempel, de som spenderar sina dagar för att kämpa för en viss rättighet eller för en viss fråga, vad händer då när man får precis som man vill? Hur kan man då göra det bättre?
"Nu har jag världens finaste pojkvän och livet leker" - Jaha, men sen då? Kalla mig pessimistisk, men nej. Jag tror inte på att det är perfekt.
Tolka mig inte fel, jag tror på lycka, men inte på perfektion. Även om jag såg en perfekt människa på stan idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0