H J Ä R T A

Jag har det bra, jag har ett fint liv. Jag har en fin familj och världens finaste vänner. Jag tänker inte nämna någons namn, för jag vet hur ont det gör att inte bli uppskriven på sånthär, men de vet vilka de är. Jag har haft en fin uppväxt, jag har alltid mått bra. Jag har ingenting att klaga på, och jag kan nog inte sätta mig in i dem som inte har haft det på samma sätt's situation.

Idag ska jag klaga på folk som klagar för mycket. Jag har en bekant som spenderar merparten av sin tid på internet att klaga på allt, vädret, smärta, att det finns för lite att göra, att det finns för mycket att göra och så vidare. Jag tycker att sådant bara är tråkigt att läsa. Jag förstår att man måste få uttrycka sig ibland, precis det jag gör just nu, men vid en punkt blir det för mycket. Så snälla människor, sprid glädje, kasta smultron omkring er, kast kaniner på sura människor och ge alla arga knölar en kram, det är dem värda.
(radbytet vill inte samarbeta, fint)
Jag har ett hål i hjärtat, just idag är det fyllt med mariannekarameller, tantigt och fint. Imorgon är det nog fyllt med något annat, en sten kanske, eller kanske med den där människan jag behöver så mycket. Det vet jag inte förens imorgon, det är spännande att vänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0