2 0 1 2

Ett nytt år, ett nytt kapitel, nya tankar.
Nej, jag tror inte riktigt på det där. Visst att man kan hoppas att det kan bli bättre, men man är ändå samma person på andra sidan nyårsafton. Om man verkligen vill göra en radikal förändring är det en själv de vilar på. Ungefär så, ja.
.
Den årliga julkatastrofen är över. Mamma har bränt gröten, vi har svurit över julmaten som aldrig tar slut och dragit med korståg tvärs genom Jämtland. Det sista kanske inte var sant, men det är det ingen som behöver veta. Man behöver inte tala högt om allt.
.
Om fyra dagar kommer mitt liv förändras, det känns bra, samtidigt som det känns som att hjärtat är påväg att ta vägen ut genom luftstrupen för att sedan fly på ett flygplan om Azarbaijan. Måste nog tejpa fast det, silvertejp är bra för rymningsbenägna hjärtan. Det har jag läst på internet.
.
Jag har gjort kanske världens finaste spellista. Jag råder er till att lyssna på den. Det tar bara en stund.
Hjärtat slår sällsynta slag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0