C O U N T R Y S I D E

Jag bor i en liten by på landet, en liten mysig by med inte så många invånare. I en liten by där alla känner alla, där alla vet vad man har för bilar, vilken färg och vilket registreringsnummer den bilen har. Där alla vet vad man har för hund, ras, färg men kanske inte registreringsnummer hunden har. Kanske beror på att den inte går runt med en synlig skylt. Jag ska inte säga att jag inte trivs, det är ganska mysigt att alla hälsar på alla när man ses, pratar ett ord eller två om vädret eller kanske om Kentas 40årskalas förra fredagen.
Men det är för litet. Rykten sprider sig fortare än en könssjukdom på en bordell och det är svårt att hålla några hemligheter.

Nej, jag vill inte stanna här, men man lär ju bli kvar ett tag. I den här lilla byn som ingen vet vart den ligger.


Det är hit jag vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0